Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Technika zatáčení řidičů a možnosti vozidel v aplikaci software pro analýzu nehod
Jelínková, Eliška ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje technice zatáčení osobních vozidel a běžných řidičů. Práce zkoumá chování vozidel a řidičů při průjezdu zatáčkou, jízdě vpřed a jízdě vzad. Cílem práce je analyzovat techniku zatáčení vozidel a běžných řidičů a získaná data aplikovat do simulačních programů pro analýzu silničních nehod. Jednotlivými cíli práce jsou teoreticky popsat danou problematiku a experimentálně ověřit parametry poloměrů, úhlů a časového průběhu zatáčení různých vozidel a běžných řidičů při jízdě vpřed a vzad za srovnatelných podmínek a popsat vzájemné souvislosti.
Mechanismy řízení financí v českých rodinách: typy a determinanty
Dushina, Anastasiia ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Během minulého století došlo ve společnosti k mnoha společenským, politickým a ekonomickým změnám, které ovlivnily vztahy mezi mužem a ženou uvnitř rodiny. Lze předpokládat, že tyto změny také ovlivnily rozdělení moci v rodině, zejména finanční. Pokud dříve muž byl jediným živitelem rodiny a sám spravoval finance domácnosti, pak nyní, kdy se pro ženy objevily nové možnosti na trhu práce, je logické předpokládat, že také ženy musí být zapojené do procesu finančního řízení. Cíl této výzkumné práce spočíval ve zkoumání mechanismů řízení financí v českých rodinách a hledání determinant, které mají vliv na výběr toho či onoho mechanismu správy financí. Během výzkumu, který byl založen na kvantitativních metodách, bylo dotazováno 560 mužů a žen. V důsledku analýzy empirických dat bylo zjištěno, že nejčastějším typem finančního řízení je rodinný finanční fond (celkový nebo částečný), který potvrzuje, že v současné době probíhá transformace rozdělení finanční moci v rodinách. V procesu řízení financí se však stále objevují tradiční genderové stereotypy. V průběhu výzkumu bylo také zjištěno, že hlavními faktory pro výběr toho či onoho typu řízení rodinných financí jsou úroveň příjmů domácnosti, pohlaví, délka soužití manželů, vzdělání manželky a přítomnost stejného typu finančního řízení v rodině rodičů manželů.
Mechanismy řízení financí v českých rodinách: typy a determinanty
Dushina, Anastasiia ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Během minulého století došlo ve společnosti k mnoha společenským, politickým a ekonomickým změnám, které ovlivnily vztahy mezi mužem a ženou uvnitř rodiny. Lze předpokládat, že tyto změny také ovlivnily rozdělení moci v rodině, zejména finanční. Pokud dříve muž byl jediným živitelem rodiny a sám spravoval finance domácnosti, pak nyní, kdy se pro ženy objevily nové možnosti na trhu práce, je logické předpokládat, že také ženy musí být zapojené do procesu finančního řízení. Cíl této výzkumné práce spočíval ve zkoumání mechanismů řízení financí v českých rodinách a hledání determinant, které mají vliv na výběr toho či onoho mechanismu správy financí. Během výzkumu, který byl založen na kvantitativních metodách, bylo dotazováno 560 mužů a žen. V důsledku analýzy empirických dat bylo zjištěno, že nejčastějším typem finančního řízení je rodinný finanční fond (celkový nebo částečný), který potvrzuje, že v současné době probíhá transformace rozdělení finanční moci v rodinách. V procesu řízení financí se však stále objevují tradiční genderové stereotypy. V průběhu výzkumu bylo také zjištěno, že hlavními faktory pro výběr toho či onoho typu řízení rodinných financí jsou úroveň příjmů domácnosti, pohlaví, délka soužití manželů, vzdělání manželky a přítomnost stejného typu finančního řízení v rodině rodičů manželů.
Technika zatáčení řidičů a možnosti vozidel v aplikaci software pro analýzu nehod
Jelínková, Eliška ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje technice zatáčení osobních vozidel a běžných řidičů. Práce zkoumá chování vozidel a řidičů při průjezdu zatáčkou, jízdě vpřed a jízdě vzad. Cílem práce je analyzovat techniku zatáčení vozidel a běžných řidičů a získaná data aplikovat do simulačních programů pro analýzu silničních nehod. Jednotlivými cíli práce jsou teoreticky popsat danou problematiku a experimentálně ověřit parametry poloměrů, úhlů a časového průběhu zatáčení různých vozidel a běžných řidičů při jízdě vpřed a vzad za srovnatelných podmínek a popsat vzájemné souvislosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.